+48 502 081 698

Blog informatyczny

2

mar, 2022

Pozycjonowanie stron dla firm z Częstochowy i okolic – lokalne SEO w praktyce

Autor: optimus | Tagi:

Pozycjonowanie lokalne to najlepsze narzędzie dla przedsiębiorców, którzy działają na określonym rynku i których działalność polega na nawiązaniu bezpośredniego kontaktu z klientem. W ich przypadku, pozyskanie nowych odbiorców wiąże się z osiągnięciem wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, obejmujących odpowiedzi na zapytania złożone z uwzględnieniem fraz lokalnych. Jak osiągnąć taki rezultat? Poniżej rozbijamy lokalne SEO na czynniki pierwsze.

Nie jest tajemnicą, że wysoka pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania to jedna z części składowych sukcesu w branży e-commerce. Nie można jednak przemilczeć faktu, że w przypadku niektórych branż, pozycjonowanie ukierunkowane na całą Polskę sprawdza się nijak. Wynika to ze specyfiki prowadzonej działalności – hydraulik z Częstochowy nie będzie szukał klientów w Łodzi, Warszawie czy Gdańsku. Dla niego, targetem są mieszkańcy Częstochowy i gmin ościennych, np. Blachowni czy Poczesnej. Mając to na uwadze, przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność na wybranym obszarze powinni skupiać się na odpowiedniej widoczności w wynikach wyszukiwania, które odpowiadają zapytaniom z frazami lokalnymi i dla których wyszukiwarka Google sama ustala lokalizację.

Pozycjonowanie lokalne dla firm z Częstochowy i okolic – jak to działa?

Wyszukiwarka Google to nic innego, jak wirtualna maszyna działająca w oparciu o sztuczną inteligencję. Najpopularniejsze z wszystkich internetowych narzędzi uczy się nieustannie, dostosowując swoje działanie do preferencji, oczekiwań i nawyków użytkowników. Jako wyszukiwarka, Google zbiera ogromne ilości danych o stronach internetowych. Należy jednak podkreślić, że wyszukiwarkowy gigant ma w swoim arsenale znacznie większą ilość narzędzi, które potrafią zbierać cenne informacje, nie tylko o zawartości Internetu, ale także o osobach, które korzystają z sieci. Mało tego, większość narzędzi mobilnych sygnowanych przez firmę z Mountain View potrafi gromadzić dane lokalizacyjne użytkowników.

Wszystko to sprawia, że wyszukiwanie lokalnie nie opiera się już wyłącznie o zapytania uwzględniające frazę, która wskazuje na konkretną lokalizację, jak choćby “hydraulik Częstochowa”. Obecnie, nawet gdy użytkownik umieści w polu wyszukiwania tylko jedno słowo – “hydraulik” – otrzyma wyniki oparte o geolokalizację.

Co wpływa na pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania?

Lokalne SEO jest procesem, który w dużej mierze przypomina pozycjonowanie ukierunkowane na cały kraj. Także w tym przypadku kluczowe znaczenie ma struktura i optymalizacja strony, ważne są również działania zmierzające do budowy struktury wartościowych linków.

Punktem wyjścia powinna być optymalizacja onsite. Oznacza to, że nie obejdzie się bez umieszczenia nazwy miasta (którym w tym przypadku jest Częstochowa) w znaczniku TITLE i nagłówkach H. Miejscowość powinna pojawiać się też w treściach prezentowanych na stronie.

W przypadku miast takich jak Częstochowa, gdzie funkcjonuje administracyjny podział na dzielnice, warto umieścić ich nazwy w treści. Skuteczną strategią jest tworzenie podstron, dedykowanych mieszkańcom poszczególnych części miasta.

Optymalizując stronę pod kątem lokalnego SEO, nie można zapomnieć o danych strukturalnych. Zawarcie informacji na temat branży, adresu oraz dni i godzin otwarcia znacząco pomoże botom wyszukiwarki w rozpoznaniu zawartości witryny.

Wróćmy na chwilę do tematu pozyskiwania wartościowych linków. W przypadku pozycjonowania stron z Częstochowy, kluczowe znaczenie mają odnośniki umieszczane na stronach miejscowych, np. w lokalnych portalach i u miejscowych partnerów biznesowych. W tym przypadku, właśnie takie nawiązania będą miały realną wartość dla wyszukiwarki.

Trzeba jednak wiedzieć, że to dopiero początek długiej drogi, którą trzeba będzie przebyć. Dla wyników lokalnych, bardzo duże znaczenie ma także wizytówka utworzona w ramach usługi Google Moja Firma. To znacząco zwiększa prawdopodobieństwo pojawienia się strony na wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania lokalnego, ale nie tylko. Niektóre zapytania poskutkują prezentacją firmy w polu Knowledge Graph.

Poza wizytówką w usłudze wyszukiwarkowego giganta, warto zadbać także o obecność w bazach teleadresowych. To także wpływa na widoczność w wynikach lokalnych. Ważne – zadbaj o spójność danych prezentowanych w różnych usługach! Adres, numer telefonu, godziny otwarcia – to wszystko musi się ze sobą zgadzać. Używaj adresu wykonywania działalności, nie naprzemiennie z adresem rejestrowym i dbaj o identyczny schemat zapisu, np. ulica>nr budynku>nr lokalu>miejscowość. To samo dotyczy zapisu nazw ulic, w których występują nazwiska. Przykładowo, wpisuj albo Sobieskiego, albo Jana III Sobieskiego. Podawaj identyczny numer telefonu dla każdego wpisu.

Kolejny istotny czynnik to pozytywne opinie internautów. Wynika to z faktu, że ocena jest mocno eksponowana w lokalnych wynikach. Mało tego, inni użytkownicy mogą też przejrzeć sekcję z komentarzami. Choć zabrzmi to banalnie, warto dbać o jakość usług i zachęcać klientów do wyrażenia swojej opinii w Google.